Monday 20 May 2013

Chef Albert(Denmark)

Assalamualaikum....
ok semalam ari ahad kan...selalunya aku bgn lmbat...bgn lambat!!!bgn solat subuh pastu tido balik...tu la die klu ari ahad tak keje...tp semalam aku bgn solat subuh trus mandi and kemas rumah...siap kemas rumah trus tolong ma wat karipap 200 biji and wat mihun goreng untuk 100 org....fuh!!!!memg ari yg betul2 bersemangat wat kuih ari tu...ntah la tetibe je semangat kan...ha!!! wat pe la aku nk wat karipap bnyk2 kan klu takde org tempah...hehhehehe;-)
Kebetulan ari ahad aku cuti, kuih tu ada kawan mak aku yg tempah...kawan mak aku ni ade wat demo masakan kat dewan org ramai bkt betong menggunakan barangan dapur dr jenama buffulo...dan juga........demo masakan tu dorg pggil chef dr Denmark...kalau dah dr Denmark sure cakap omputih kan...memg sush sket la org nk paham....tp tak pe dorg dah bawak translator...so....takde la ternganga je bile chef tu nanti cakap kan...
Lame betul aku punye intro ni....hehehhe...dari pg aku,ma n adik aku wat karipap n mihun goreng tu...demo tu start kul 2 stgh patutnya ktorg anta kul 2 tapi dah terlebih mase gak...tp takpe dalm stgh jam je kot lambat...sampai2 kat dewan tu aku tgk org dah ramai...tak ku sangke ramai gak yg datang...masuk2 jer ternampak la jejaka nsem...siapakah itu???itulah die chef Albert dari Denmark yg wat demo masakan tu...
aku pun cari la kerusi nak duk kan....dgr and tgk la demo tu....beberapa jam berlalu...siap la demo masakan yg di wat oleh chef Albert....dah siap demo korg nak tau de wat pe lak.....hehehehe...ade cabutan bertuah korg....ha part yg aku suke tp tak penh bertuah pun....hohoho......yg aku ni pegg no mak aku 78 and aku punye 76.....sekali org tu sebut la 7.................aku ni dah berdebar ni.....sekali die sebut 7........8..........menjerit la kt mak aku kt blakng no ma.......terkejut jp mak aku.....hihihi.....tggu punye tggu no aku tak tersebut pun.....abih cabutan bertuah tu ade la jamuan ringan....jamuan tu la karipap n mihun gorg yg ktorg wat pg td...aku tak mkn pun.....nk tau aku wat pe??aku duk sibuk tgkp gmbr ngn chef Albert yg tmpan lagi stylo tu....ktorg org first yg tgkp gmbr ngn die...pastu rmi la pengikutnya......dah tgkp gambar aku pun balik rumah rehatkan diri......

No comments:

Post a Comment